Co to jest packshot?

Packshot to jeden z trendów wykorzystywanych w reklamie. Termin używany jest do określenia przedstawienia produktu za pomocą statycznego lub ruchomego obrazu. Packshot to nic innego jak prosta fotografia, wyróżniająca się minimalizmem w kontekście stylu grafiki.

Co to jest packshot?

Co to jest Packshot?
Packshot to zdjęcie przedstawiające produkt na jednokolorowym, najczęściej białym tle. Kolor jest tutaj dopasowany do miejsca lub kontekstu fotografii. Obraz powinien odwzorowywać prezentowany przedmiot. Produkt jest dokładnie naświetlony i odpowiednio przygotowany do sesji. Coraz bardziej popularne stają się packshot-y obrotowe, które uzyskuje się wykonując sekwencję zdjęć. Dzięki ukazaniu produktu pod różnym kątem, klient może jeszcze lepiej obejrzeć produkt i dodatkowo zachęcić się do zakupu.

Dlaczego zdjęcie jest tak ważne?
Większość ludzi jest wzrokowcami. Szukając w internecie odpowiedniego produktu dla siebie w pierwszej kolejności zwracają uwagę na zdjęcia. Jeśli te będą wyglądały zachęcają, z pewnością przeczytają opis i być może zdecydują się na zakup. Jeśli jednak fotografia nie wypadnie korzystnie, po prostu przejdą dalej. Oferowany produkt musi zachęcić wizualnie, aby został sprzedany, a tym samym przyniósł zysk.

Jaki jest idealny packshot?
Pachshot musi być przede wszystkim dobrze naświetlony. To właśnie takie zdjęcie najłatwiej obrobić. Często stosuje się również zróżnicowane naświetlenie poszczególnych partii, tak aby później złożyć je w idealne zdjęcie produktowe. Bardzo ważne jest również odpowiednie szparowanie, czyli wycięcie przedmiotu z tła. Służy ono usunięciu różnego rodzaju podpórek, które pomogły w wykonaniu zdjęcia i przygotowanie go do umieszczenia na jednolitym, najczęściej białym tle. Idealny packshot wyróżnia się również idealnym odwzorowaniem kolorów, a także wysoką jakością zdjęcia, na którą ogromny wpływ ma ostrość. Idealna to taka, która rozciąga się na całej długości, wysokości i szerokości. Aby ją uzyskać, wykonuje się kilka zdjęć, które w późniejszym etapie nakłada się na siebie.

Jak wykonuje się packshot krok po kroku?
Na początku klient określa, jaki produkt chce zareklamować. Następnie dochodzi do rozmowy na temat konwencji i preferowanych ujęć. W celu ostatecznego ustalenia szczegółów (wybór kadru, kompozycji), najczęściej wykonuje się kilka zdjęć roboczych, które są przesyłane do zatwierdzenia klientowi. Po tym etapie dochodzi do wykonywania profesjonalnych zdjęć. W celu uzyskania najwyższej jakości ostrości wykonuje się kilka fotografii i następnie nakłada się je na siebie i dokonuje obróbki oraz retuszu wszelkich niedoskonałości. Na koniec produkt jest wycinany z oryginalnego tła i umieszczany na jednolitym, najczęściej idealnie białym. Jeżeli wykonywane były dwa zdjęcia, wystarczy w kilka minut nałożyć je na siebie. Tak stworzony packshot jest gotowy do przekazania klientowi i użycia.

Gdzie wykonać dobrej jakości packshot-y?
Packshot, mimo wydawać by się mogło minimalistycznego stylu, jest trudny w wykonaniu. Tym samym najlepiej zlecić jego wykonanie profesjonalnej firmie. W internecie znajduje się wiele bardzo tanich ofert, zamieszczanych głównie przez osoby prywatne, w tym studentów. Niska cena rzadko kiedy idzie jednak w parze z jakością. Takie zdjęcia nie wyglądają ładnie, a sam produkt wiele traci przez nieprofesjonalne wyeksponowanie. Warto dwa razy zastanowić się przed skorzystaniem z takiej oferty, ponieważ jak już zostało wyżej wspomniane, to od pierwszego efektu zależy zainteresowanie klienta przedstawioną ofertą i końcowy sukces.

Wyznacz trasę



Koszty przejazdu
Liczba kilometrów
Średnie spalanie
Koszt paliwa
Koszty przejazdu